„Kajko i Kokosz” w leporello, czyli projekt czwartoklasistów
Twórcze projekty szkolne to doskonały sposób, by łączyć naukę z zabawą. Właśnie taki cel przyświecał uczniom klasy 4, którzy w ramach pracy nad lekturą obowiązkową „Kajko i Kokosz” Janusza Christy stworzyli własne leporello – harmonijkowe książeczki, pełne ilustracji i tekstów. Projekt ten nie tylko pozwolił na powtórzenie treści lektury, ale również rozwijał wyobraźnię, zdolności plastyczne i umiejętność opowiadania.
Gotowe prace okazały się prawdziwymi dziełami sztuki. Każda książeczka harmonijkowa była unikalna – jedne miały więcej ilustracji, inne stawiały na opowiadanie i kreatywne dialogi. Uczniowie włożyli dużo pracy i serca w swoje projekty, co było widoczne zarówno w estetyce wykonania, jak i w pomysłowości przedstawionych historii.
Projekt stworzenia leporello na podstawie „Kajko i Kokosza” był dla czwartoklasistów wspaniałą okazją do połączenia nauki z twórczą ekspresją.