Śniadaniowe inspiracje 2021
Nadeszła jesień, a wraz z nią świadomość, że należy zadbać o dietę, by zminimalizować zmęczenie spowodowane zmianą czasu, wzmocnić odporność przed skutkami chwiejnej aury, zapewnić naszemu organizmowi niezbędne składniki pokarmowe. Dobre nawyki żywieniowe kształtuje się od najmłodszych lat. Nauczyciele podkreślają konieczność spożywania posiłku przed pójściem do szkoły i drugiego śniadania w szkole. Stąd - jak zawsze z początkiem listopada - zorganizowano śniadania w klasach edukacji wczesnoszkolnej.
Pierwszoklasiści analizowali piramidę zdrowia, klasyfikując przyniesione przez siebie produkty. Pod kierunkiem pani Aliny Czarneckiej uczyli się niełatwej sztuki prawidłowego i estetycznego nakrywania stołu oraz poznawali savoir vivre podczas wspólnego posiłku. Ogromną frajdę najmłodszym uczniom sprawiło przygotowywanie owocowych przekąsek oraz kolorowych kanapek, które swoim wyglądem zachęcały, by je zjeść. Wybór był niezwykle trudny, bowiem wszystkie dosłownie się uśmiechały – jedne paprykowo, inne jajecznie lub ogórkowo, a to za sprawą pieczołowicie układanych na nich wzorków!
Pomysłowe kanapki były również efektem pracy uczniów klasy drugiej. Każdy chciał przygotować jak najbardziej niezwykłą, barwną i smaczną. Dodatkiem były szaszłyki wykonane z ulubionych owoców i warzyw, a komponowane według autorstwa dzieci. Pani Izabela Klimaszewska-Koleśnik pomogła również uczestnikom swoich zajęć w sporządzeniu pysznego i zdrowego soku malinowego z nutką cytrynki. Powinien on pokrzepić odporność uczniów tej klasy – czekamy zatem w najbliższych dniach na stuprocentową frekwencję w szkole!
Z kolei uczniowie klasy trzeciej już po raz drugi w ostatnich dniach wzięli udział w kulinarnym projekcie. Wygląda na to, że przypadło im do gustu zmodyfikowane nieco powiedzenie „do nauki przez żołądek”. W poprzednim projekcie rozpoznawali rośliny zbożowe i otrzymywane z nich produkty, poznawali pracę rolnika i piekarza. Czytali instrukcję pracy, na podstawie której należało stworzyć przepis na bułki pszenne i wyliczyć odpowiednie proporcje składników. W efekcie każdy mógł poszczycić się wspaniale wyrośniętymi i pysznymi bułeczkami o wymyślonych przez siebie kształtach. Na koniec każdy musiał napisać list do wybranej osoby, by opowiedzieć o swoich przeżyciach z zajęć.
Na dzień „śniadaniowych inspiracji” pani Marzena Jarzembowska przygotowała dla trzecioklasistów trudniejsze wyzwanie – racuchy z jabłkiem i surówka marchewkowo – jabłkowa. Tym razem oprócz czytania przepisu ze zrozumieniem i wyliczania właściwych proporcji oraz kosztu jednej porcji racuchów pojawiły się nowe zagadnienia: pierwsza pomoc na wypadek skaleczenia i poparzenia, zasady zachowania bezpieczeństwa w kuchni i sposób reagowania na wypadek zapalenia się tłuszczu na patelni. To było trudne zadanie, ponieważ dzieci samodzielnie ścierały jabłka i marchewki na tarce, rozbijały jajka, używały miksera do przyrządzenia ciasta na racuszki, ale okazało się, że przygotowane na „wszelki wypadek” plastry w nienaruszonym stanie powróciły na swoje miejsce. Zachwycające jest to, że każdy uważnie pracował i słuchał, by móc samodzielnie usmażyć porcję racuchów – łącznie z rozprowadzeniem ich na patelni i przekręceniem na drugą stronę. Oczywiście wszystko odbywało się pod czujnym okiem i po dokładnym instruktażu pani Marzeny.
Potrawy, jakie zachwycały zmysły podczas „śniadaniowych inspiracji” były efektem ogromnego zaangażowania i fascynującej pracy dzieci i ich wychowawczyń, a szczęście, jakie rysowało się po takich zajęciach na twarzach uczniów, to bezcenne podziękowanie dla nauczycieli.
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE
CLICK_TO_ENLARGE