Wiosna sprzyja artystom

W rozwoju małego dziecka istotne są zabawy manualne i ruchowe. W szkole zajęcia są tak organizowane, aby przeplatały się one z lekcjami wymagającymi skupienia umysłu.

W czasie pandemii stwarzanie takich sytuacji dydaktycznych nie jest łatwym wyzwaniem, ponieważ wymaga zaangażowania również rodziców, dla których wykonywanie szkolnych zadań stało się dodatkowym i często niełatwym obowiązkiem.

Dziecko w warunkach szkolnych funkcjonuje inaczej – stara się przestrzegać ustalonych wspólnie z grupą zasad; wie, że po cięższej pracy nastąpi zabawa, przerwa; wykonuje pracę najlepiej jak potrafi, by nie wypaść gorzej niż inni.

Dom to miejsce, w którym dziecko przestrzega innych zasad – ustalonych wspólnie z rodziną.

Obecnie dom i szkoła stały się jedną płaszczyzną. Rodzic jest jednocześnie nauczycielem – realizując z dzieckiem zadnia według instrukcji przekazanych przez nauczycieli - wymaga tak jak pani w klasie. Nic więc dziwnego, że czasem dziecko manifestuje swoje niezadowolenie, a rodzicom wyczerpuje się cierpliwość.

Mimo tych i innych niedogodności uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wykonują wiele prac przy dużym wsparciu rodziców.

Poza zabawami plastycznymi, w których udział mamy lub taty jest mniejszy, dzieci budowały już latawce, latające balony, samoloty, rysowały potwory na piasku w oparciu o przeczytaną lekturę, projektowały i budowały instrumenty muzyczne, planowały zestawy ćwiczeń gimnastycznych, nagrywały filmy ze swoich realizacji.

Niektóre z najciekawszych prac prezentujemy, natomiast niezawodnym rodzicom bardzo dziękujemy za zrozumienie, zaangażowanie i świetną współpracę.