Zdalna nauka w wiosennych i świątecznych klimatach

Wiosna zawsze pobudza wszystkie żywe organizmy do aktywności; daje zastrzyk energii, który sprawia, że wszystko staje się bardziej możliwe, prostsze, weselsze.

Obecnie ludzkość znalazła się w sytuacji, w której wiosenny entuzjazm nieco wyhamował. Naukowcy starają się znaleźć antidotum na wirusa, który opanował cały świat; politycy szukają sposobów na utrzymanie światowej gospodarki; społeczeństwo próbuje poradzić sobie z różnymi problemami, które zawsze istniały, a teraz się potęgują. Wszyscy znaleźliśmy się w nowej, niekomfortowej sytuacji.

Najbardziej jednak pandemia daje się we znaki dzieciom i młodzieży. Początkowo zawieszenie zajęć w szkołach wywołało zaskoczenie, niepewność, a u tych, którzy nie bardzo lubią się uczyć - może nawet entuzjazm. Z czasem jednak te nastroje ustępują miejsca zniecierpliwieniu i frustracji. Bo przecież szkoła to nie tylko nauka, ale też spotkania z rówieśnikami, wspólne zabawy, rozmowy, rozwijanie pasji, ciekawe wydarzenia…

W obliczu wielu trudności nauczyciele i rodzice uczniów naszej szkoły podjęli współpracę, która choć częściowo pożytkuje dziecięce temperamenty. W wielu przypadkach zajęcia integrują domowników poprzez wspólne ćwiczenia, zabawy i wykonywanie prac plastyczno-technicznych. Razem znajdują czas na obserwacje, doświadczenia i eksplorację przyrody.

Wszystkimi spostrzeżeniami i efektami prac dzielimy się wykorzystując powszechnie dostępne komunikatory internetowe. Na zdjęciach przedstawiamy niektóre z zadań uczniów klas 1 – 3. Dzieci i rodzice z klasy 1 prezentują swoje efekty doświadczeń na roślinach, ilustracje z „dzienniczków lektur”, przestrzenne zwierzątka, ozdoby wielkanocne, rysunki z polecanych programów przyrodniczych. Uczniowie klas 2 - 7 oddają się sztukom plastycznym, wprowadzając przy tym wiosenny i wielkanocny nastrój wśród swoich rodzin. Jednym słowem praca wre.

Nauczycielki zwłaszcza klas edukacji wczesnoszkolnej pragną serdecznie podziękować Rodzicom za owocną współpracę, bez której przeprowadzanie zajęć w trybie domowym nie byłoby możliwe. Doceniamy przy tym Waszą cierpliwość w tej nowej, niecodziennej sytuacji, życząc jednocześnie, aby wspólna praca z dziećmi dalej przebiegała efektywnie i przyjemnie.